Translate

12 Haziran 2014 Perşembe

Tarçınlı Cevizli Kek

Kek kızımın vazgeçilmezlerinden olduğu için en sık yaptığım atıştırmalıklardan. İçine besleyici olsun diye neli yaparsam yapayım mutlaka ceviz koyuyorum. Ama ceviz diline gelsin istemiyor küçük hanım. Ben de rondodan geçirip incecik yapıyorum. O mutlu ben mutlu :)


Malzemeler:

- 3 yumurta
- 1 su bardağı şeker
- 1 su bardağı süt
- 1 su bardağı sıvıyağ
- 1 su bardağı ceviz
- 1 tatlı kaşığı tarçın
- 5-6 parça bitter kuvertür çikolata
- 3 su bardağı un
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- 1 yemek kaşığı kakao

Yapılışı:

Yumurtaları köpürene kadar mikserle çırpıyorum. Şekeri katıp beyazlaşana kadar mikserle çırpıyorum. Sütü, sıvıyağı, rondodan geçirdiğim cevizi, tarçını, parçalara ayırdığım bitter çikolatayı, unu katıp çırpıyorum. En son kabartma tozu ve vanilyayı katıyorum. Yağlayıp unladığım kalıbıma malzemenin 2/3'sini döküyorum. Kalan malzemeyi kakaoyla karıştırıp kalıba ekliyorum. Parmağımla hafifçe karıştırıp şekil veriyorum. 150 derece fırında 45 dakika kadar pişiriyorum. Afiyet olsun :)










2 yorum:

  1. Cok guzel gozkuyor ellerinize saglik.Ustelik icinde ceviz olmasi cocuklarin beyin gelisimi icin cok degerli.Bende ogluma yapicam.Blogunuzu zevkle takip ediyorum.Saglikli ve mutlu gunler.Basarilar dilerim.

    YanıtlaSil
  2. Begenmenize sevindim. Çok teşekkür ederim. Sevgiler...

    YanıtlaSil